Tuesday, 27 February 2018

FIKIR MUDAH SAHAJA TENTANG EMAS

Bila dikaitkan dengan emas..masyarakat suka fikir cara complicated.

KADANG kaklizza pun heran jugak. bila sebut tentang emas masyarakat terus sibuk tentang emas berkilo kilo. sembang kencang betul πŸ‘‚

walhal emas macam duit sahaja.
rm2++ setara dengan emas 1g

ada duit rm2++ jadi beli/simpan/pakai emas yg berat 1g
ikut poket memasing sahaja

tak payah duk pening nak sembang emas berkilo kilo. kalau emas tulen emas 999.9 pun kita tak kenal

lagi haru bila sembang pasal emas terus nak JUAL?

APA KES ? simpanan ada terus nak berjoli?

bukan camtu emas nih...
ianya hanyalah mengikis sikap boros kepada berjimat.

nak simpan duit dalam asb?simpan lah.
nak simpan duit dalam tabung haji?simpanlah

itu hak anda nak simpan kat mana tunai cash anda

POINTNYA HANYALAH simpanlah duit dalam bentuk emas jugak sikit.

 jika nak belajar simpan emas. MULA LAH DENGAN CARA TAK MEMBEBANKAN.

TAK MINAT PAKAI BARANG KEMAS?
BOLEH KUMPUL DAN SIMPAN SENDIRI EMAS 999.9 ANDA
0.5GRAM ADA, 1GRAM ADA

MINAT PAKAI BARANG KEMAS?
BOLEH JOIN KUTU EMAS DENGAN lizzajewels
atau jika ada cash boleh beli emas yang bernilai rm2++ hingga 5++ (item budget jadinya jangan pulak demand design harga ribu riban pulak) πŸ’†


SEBARANG PERTANYAAN?WHATSAPP KAKLIZZA 0136693185
FOLLOW INSTAGRAM UTAMA KAMI


lizzajewels
lizzajewels.testimoni


 emas tulen ke emas tipu? (test ketulenan 1-3 buat pusatpajak berlainan untuk sesaja try dan dapat pengalaman)

MENJUAL EMAS TULEN DAN SAHIH
ANDA BELI LAH EMAS DARI PENIAGA EMAS ONLINE YANG TRUSTED MACAM LIZZAJEWELS πŸ‘„




Saturday, 11 June 2016

BELI EMAS IKUT KEMAMPUAN.

Jenis Dan Kualiti Emas

Sedikit Perkongsian Mengenai Emas

Standard Emas Di Malaysia :
Mutu 999 – 24Karat
Mutu 950 – 23Karat
Mutu 916 – 22Karat
Mutu 875 – 21Karat
Mutu 835 – 20Karat
Mutu 750 – 18Karat
Mutu 585 – 14Karat
Mutu 375 – 9Karat

Apakah yang dimaksudkan dengan karat?
Karat adalah sistem pengukuran kandungan emas contoh :
Emas 23K ialah : 23K bahagi 24K x 100 = 95,8% iaitu Mutu 958
Emas 22K ialah : 22K/24K x 100 = 91,6% iaitu Mutu 916
Emas 18K ialah : 18K/24K x 100 = 75% iaitu Mutu 750
Mengapakah emas perlu campuran?
Emas tulen sifatnya amat lembut dan tidak sesuai untuk kegunaan harian maka ia perlu dicampur dengan logam lain supaya tahan lasak dan lebih keras.semakin tinggi mutu emas 999 semakin lembut emas@ barang kemas.
kandungan dan keterangan emas sebagaimana berikut :

1) Emas 999
• Mempunyai kandungan 99.9% emas tulen
• Di kenali juga sebagai Emas 10 & Emas 24 Karat (24K)
• Kebanyakkan berbentuk ‘gold bar’ dan ada juga berbentuk barang kemas tetapi lembut.
• Emas 999 berwarna kekuning-kuningan

2) Emas 916
• Mempunyai kandungan 91.6% emas tulen & 8.4% adalah campuran kandungan lain seperti perak, tembaga, aluminium dan sebagainya
• Di kenali juga sebagai Emas 22 Karat (22K)
• Amat terkenal dan popular di kalangan peminat emas diseluruh Malaysia.

3) Emas 835
• Mempunyai kandungan 83.5% emas tulen & 16.5% adalah campuran kandungan lain seperti perak, tembaga, aluminium dan sebagainya.
• Di kenali juga sebagai Emas 20 Karat (20K)

4) Emas 750
• Mempunyai kandungan 75% emas tulen & 25% adalah campuran kandungan lain seperti perak, tembaga, aluminium dan sebagainya
• Di kenali juga sebagai Emas 18 Karat (18K)
• Sangat sesuai untuk mengikat batu permata kerana lebih keras

5) Emas 375
• Mempunyai kandungan 37.5% emas tulen & 62.5% adalah campuran kandungan lain seperti perak, tembaga, aluminium dan sebagainya
• Di kenali juga sebagai Suasa atau Emas 9 Karat (9K)
• Sangat sesuai untuk mengikat batu permata kerana lebih keras

************************************************************************************

INSTAGRAM  UTAMA
lizzajewels
lizzajewels.testimoni
 
MENJUAL BARANG KEMAS SECARA KUTU DAN CASH SAHAJA. 
WHATSAPP, TELEGRAM, SMS, CALL: 013 6693185


Sunday, 29 May 2016

DINAR EMAS 999.9 (100% EMAS TULEN)


SIMPAN EMAS JUGAK SIKIT ADIK AKAK ABANG




MAMPU MILIK IKUT KEMAMPUAN






 INSTAGRAM UTAMA


lizzajewels
lizzajewels.testimoni

WHATSAPP & TELEGRAM

013 6693185
013 6693185










#dinardinaremas
#sukudinar (BERAT 1.0625gram)
#1dinar (BERAT 4.25gram)
#2dinar  (BERAT 8.5gram)







BERJIMAT RM100 - RM200 SETIAP BULAN. SETAHUN 2 KALI DAPAT PAKAI EMAS BARU.

                                     
ILMU DUIT ADALAH DAPAT WANG TERUS SIMPAN CTH RM100/RM150/RM200 SEBU


JOM JOIN KUTU BELI EMAS DENGAN LIZZAJEWELS

DAH RAMAI YANG REPEAT JOIN KUTU EMAS DENGAN LIZZAJEWELS SEJAK 2015.

ANDA BILA LAGI?????WHATSAPP KAKLIZZA 0136693185

Itu pengalaman dan tabiat kebanyakan orang termasuk saya.

Apa yang saya buat ialah;

1. Asingkan sekurang-kurangnya 100 HINGGA 200 SETIAP BULAN HASIL PENDAPATAN BISNES


2. Simpanan itu pula dalam bentuk emas supaya dia tidak habis. Simpanan dalam bentuk tunai sangat berisiko habis dikikis tanpa sedar.

3. Selesai tukar duit jadi emas, saya akan anggap ia sebagai simpanan yang mesti dilupakan. Jika tidak, ia akan mengganggu emosi saya.


Kata orang cerdik pandai, untuk menghasilkan sesuatu yang berlainan, kita mesti lakukan sesuatu yang tidak pernah kita buat.

Jika simpan duit tidak pernah menjadikan kita lebih kaya, saya syorkan kita ubah cara simpan dari simpan tunai kepada simpan emas.

InsyaAllah akan ada hasil yang berlainan. Cubalah!

jom join beli emas secara kutu dengan lizzajewelsπŸ’•πŸ’•πŸ’•


WHATSAPP & TELEGRAM 013 6693185



CHANEL TELEGRAM 

http;//t.me/kataloglizzajewels

INSTAGRAM UTAMA
lizzajewels 
lizzajewels.testimoni


MENJUAL BARANG KEMAS EMAS 916 SECARA KUTU DAN CASH SAHAJA.

MENJUAL EMAS 999.9 SECARA CASH SAHAJA



WHATSAPP & TELEGRAM 013 6693185

PENGEPOSAN KE SELURUH MALAYSIA & 
BUYER RISK (KECUAIAN PIHAK PENGEPOSAN DILUAR KAWALAN LIZZAJEWELS)


Wednesday, 9 December 2015

MUHASABAH DIRI

1.
*Hanya Engkaulah yang kami sembah dan hanya kepada Engkaulah kami minta pertolongan.
*Tunjukkanlah kami jalan yang lurus.
*Iaitu jalan yang telah Engkau berikan nikmat-nikmat kepada mereka. Sedang mereka itu bukan orang-orang yang  dimurkai dan bukan pula orang-orang yang sesat.

2.
*Aku berlindung kepada Tuhan yang memelihara dan menguasai manusia. Raja manusia. Tuhan manusia. Daripada kejahatan bisikan syaitan yang biasa bersembunyi. Yang membisikkan dalam hati manusia, daripada kalangan jin dan manusia.

3.
*Aku berlindung kepada Tuhan (yang mengatur) makluk, daripada kejahatan maklukNya, dan daripada kejahatan malam, apabila ia telah gelap, dan daripada kejahatan perempuan-perempuan tukang sihir yang meniup dengan air ludahnya pada bahul (simpul) tali. dan daripada kejahatan orang yang dengki (iri hati), bila dia melahirkan dengkinya.

4.
*Dialah Allah yang Maha Esa, Allah tempat memohon segala hajat. Dia tidak beranak dan tidak pula diperanakkan, dan tiada suatu pun yang setara denganNya.

5.
*Jangan jadi pemfitnah, kelak dia akan memunggah kayu api pada hari kiamat untuk membakar dirinya sendiri.

6.
*Apabila datang pertolongan Allah dan kemenangan, Dan engkau lihat manusia masuk ke dalam agama Allah dengan berbondong-bondong. Maka, bertasbihlah serta memuji Tuhanmu dan minta ampunlah engkau kepadaNya, sesungguhnya Dia Penerima taubat.

7.
*Wahai orang-orang kafir, aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah, dan kamu tidak akan menyembah apa yang aku sembah, aku tidak pernah menyembah apa yang kamu sembah, dan kamu tak pula pernah menyembah apa yang aku sembah, Bagi kamu agamamu dan bagiku agamaku.

8.
*Allah telah memberi kebaikan yang banyak, sembahyanglah kerana Allah dan sembelihlah (korbanmu). Muliakan Nabi Muhammad s.a.w supaya kita tak terputus dari rahmat Allah. Allahumma solli 'ala sayyidina Muhammad.

9.
*Tahukan engkau akan orang yang mendustakan agama? Maka itulan orang yang mengherdik anak yatim, dan tidak menggalakkan memberi makan orang miskin. Maka celakalah (azab) bagi orang-orang yang sembahyang. Iaitu mereka yg lalai dari sembahyangnya, lagi mereka riya' dan enggan memberi zakat(bantuan).

10.
*Sembahlah Allah yang telah memberi makan untuk menghilangkan lapar dan mengamankan dari ketakutan.

11.
*Dengan PERTOLONGAN Allah, maka setiap rancangan jahat menjadi sia-sia.

12.
* Celakalah (azab) untuk setiap pengumpat dan pencela. Yang mengumpulkan harta-benda dan berulang-ulang kali menghitungnya, dia menyangka, bahawa hartanya itu akan mengekalkannya (untuk hidup di dunia). Tidak sesekali tidak, sesungguhnya dia akan dilemparkan ke dalam neraka (hutamah), Tahukah engkau apakah neraka hutamah itu? (Iaitu) api (yang disediakan) Allah yang dinyalakan. yang membakar sampai ke hati (manusia). sesungguhnya api itu ditutup rapat atas mereka. Sedang mereka (diikat) pada tiang yang melintang panjang.


13.
*Demi masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian, Kecuali orang yang beriman dan beramal soleh dan berpesan-pesan dengan kebenaran dan dengan kesabaran.

14.
*Bermegah-megah telah melalaikan kamu (membanyakkan harta benda dan anak-anak) . Sehingga kamu masuk kubur. Jangan sesekali begitu, nanti kamu akan mengetahui, Kemudian sekali lagi, jangan sekali-kali begitu, nanti kamu akan mengetahui (akibatnya). Jangan sekali-kali begitu, kalau kamu mengetahui dengan ilmu yang yakin, Sesungguhnya kamu benar-benar akan melihat neraka yang marak menjulang. Kemudian sesungguhnya kamu akan melihat dengan penglihatan yang yakin, Kemudian kamu akan ditanya pada hari itu tentang segala nikmat (yang kamu megah-megahkan didunia itu).


15.
*Hari Kiamat. Pada hari itu manusia seperti kupu-kupu yang terbang berkeliaran (kerana ketakutan).
Gunung-ganang spt bulu yg dihampur berterbangan. Orang yg berat timbangannya (banyak kebajikannya) maka dia di dlm kehidupan yg senang lenang. Orang yg ringan timbangannya (sedikit kebajikan, bnyk dosanya) maka tempat kembalinya ialah NERAKA HAWIYAH ( API YANG PANAS MEMBAKAR/.

16.
* Demi (kuda-kuda peperangan) yg berlari kencang dan bermengah-mengah (terdgr suara nafasnya). Lalu mencetuskan api (dgn kuku kakinya). Lalu menyerang (musuh) di waktu subuh. Sehingga menerbangkan debu-debu. Lalu menyerbu di tengah-tengah kumpulan musuh. SESUNGGUHNYA manusia tidak BERTERIMA KASIH nikmat TUHANNYA. DAN SESUNGGUHNYA dia menyaksikan (mengetahui) demikian itu, SESUNGGUHNYA dia sangat bakhil, kerana mencintai harta bendanya. Tidakkah dia tahu, apabila dibangkitkan apa apa yg ada di dalam kubur, dan didedahkan apa apa yg terpendam di dalam dadanya, SESUNGGUHNYA... TUHAN mereka pada hari itu MAHA MENGETAHUI DENGAN MENDALAM TENTANG AMALAN MEREKA.

17.
* Apabila bumi bergoncang dgn goncangnya (yg dasyat). Dan bumi itu mgeluarkan segala isinya. Dan manusia bertanya: Mengapa ia (bumi) jd begini? Pada hari itu, bumi menceritakan khabar beritanya. BAHAWA SESUNGGUHNYA TUHANMU TELAH MEWAHYUKAN (MEMERINTAHKAN) yang demikian kpdnya. Pada hari itu, manusia keluar (dr dlm kubur-kubur) dlm keadaan yg bermacam macam, supaya mereka melihat amal perbuatannya. BARANGSIAPA MENGERJAKAN KEBAIKAN, MESKIPUN SEBERAT ZARAH, AKAN DILIHATNYA (BALASAN) kebaikan itu. BARANGSIAPA MENGERJAKAN KEJAHATAN, MESKIPUN SEBERAT ZARAH, AKAN DILIHATNYA (BALASAN) kejahatan itu.

18.
*Menyembah ALLAH, serta mengikhlaskan agama bagiNya (beribadat mengharapkan keredhaanNYA,), sambil cenderung kpd tauhid, dan supaya mendirikan solat dan memberikan zakat dan itulah agama yg lurus (betul). Sesungguhnya orang orang kafir di antara ahli kitab dan org org musyrik, adalah tempatnya di dalam neraka jahanam, serta kekal didalamnya. Merekalah sejahat jahat manusia. Sesungguhnya org org beriman dan beramal soleh, merekalah manusia yg sebaik baiknya. Balasan untuk mereka di sisi Tuhannya ialah SYURGA ;ADN. yang mengalir sungai sungai di bawahnya sedang mereka kekal di dalamnya selama lamanya. Allah redha kepada mereka dan mereka redha kepadaNya. SYURGA itu untuk orang orang yg TAKUT KEPADA TUHANNYA.

19.
AL QURAN diturunkan pd malam qadar (mlm kemuliaan atau taqdir). Malam QADAR itu lebih baik dari seribu bulan. Pada malam itu, turun para malaikat dan ruh (jibrail) dgn izin Tuhan mereka untuk mengatur setiap urusan. Sejahteralah malam itu, sehingga terbit fajar.

20.
*














































Sunday, 22 April 2012

BUKU 2: RAHSIA CINTA ANTARA ALLAH DAN HAMBANYA

Buku ini sesuai dibaca bg kita yang ingin mhayati indahnya KEYAKINAN pd ALLAH s.w.t.
Ilmu bila tidak diamal, kita akan lupa. Ilmu bila kita tidak baca, kita akan kehilangan ilmu itu. Bila kita sentiasa bcakap mgenai ilmu, kita akan berusaha untuk berubah menjadi lbh baik. Walau dgn plahan, tp kita b'usaha untuk pbaiki diri lantaran KEJAHILAN diri kita sendiri. Semoga ALLAH s.w.t memberi taufik dan hidayah kepada kita semua sekalian hambaNYA.

Antara inti yg ttulis dlm buku ini adalah spr di bawah:

            1. 'YA ALLAH, aku mohon cintaMUdan cinta orang yang mencintaiMUserta cinta kepada amalan yang mendekatkan aku kepada kecintaanMU'

            2. Sesungguhnya kebaikan itu, luas ruang lingkupnya, meliputi seluruh amal manusia dalam hidupnya, baik amal-amal keagamaan atau kerja duniawi.

            3. 'Kamu tidak berada dalam suatu keadaan dan tidak membaca suatu ayat dari Al-Quran dan kamu tidak mgerjakan pkerjaan melainkan Kami mjadi saksi atasmu pada waktu kamu melakukannya. Tidak luput dari pgetahuan Tuhanmu biarpun sebesar zarah (atom) di bumi ataupun di langit. Tidak ada yang lebih kecil dan tidak pula lebih besar dari itu, melainkan semuanya tcatat dalam KITAB YANG NYATA (LAUH MAHFUZ)'

           4. 'Hendaklah engkau berpuasa, kerana puasa itu tiada bandingnya'

           5. Penyakit yang suka menurut hawa nafsu dan mbangga diri tidak dpt dihilangkan dgn byk mbaca Al-Quran atau bhempas pulas dlm mnuntut ilmu, bzikir dan zuhud. Sifat itu hanya dpt dihilangkan dgn mgeluarkn pyakit tersebut dari hatinya dgn memasukkn sifat yg sbaliknya (SIFAT YG BAIK).

           6. "Sesungguhnya zikir mrupakan ksibukn hati dgn ketaatn kpd ALLAH s.w.t dan ksibukn ini, meskipun remeh, dpt mcegah dr mderhakai ALLAH s.w.t'

            7. Latih diri untuk berzikir (m'ingati ALLAH s.w.t )setiap hari. Sehingga ia sebati dgn diri.

Dia (ALLAH s.w.t) tidak suka mlihat hambaNYA mbebani dirinya diluar kemampuannya. Dia mbimbingnya agar bsikap sderhana dan tenang, serta mnerangkan kpdnya bahawa mdekatkan diri kepada ALLAH s.w.t bukanlah dgn cara MENGHARAMKAN diri drp kesenangan dan REALITI KEHIDUPAN.



SEMUANYA SBG PANDUAN DEMI KESEJAHTERAAN MANUSIA SEJAGAT, ANDAI KITA DAPAT MEMIKIRKANNYA.

Saturday, 21 April 2012

BUKU 1: FIQAH WANITA (AT-TADZKIRAH AL-HADHRAMIYAH

Buku ini memang banyak inti-inti ilmu yang boleh mengubah seseorang menjadi manusia yang baik. Ia mengajar manusia tentang cara mengenal diri.

Antara petikan ayat yang tkandung di dalam buku ini adalah:

     1. Setiap yg dizahirkan oleh manusia, sama ada fikiran/ tindakan ia adalah berpunca dari hati. (Kalau mahu berjaya dalam melahirkan peribadi yang baik maka didiklah hati.

      2. 'Wahai saudaraku, ketahuilah bahawa tidak ada kemuliaan yang lebih tinggi daripada ISLAM, tidak ada kemurahan lebih indah daripada taqwa, tidak ada akal yang dapat myamai kesolehan, tidak ada pakaian yang lbh hebat drp kesihatan, tidak ada plindungan yg lebih aman drp keselamatan, tidak ada pbendaharaan yg lebih kaya drp mrendah diri, tidak ada harta yang lebih bharga drp kerelaan dgn makanan yg ada'

       3. Dalam melakukan pkerjaan yg mulia, hawa nafsu dan syaitan akan sentiasa mhalang dan mnentang. Sebaliknya untuk mlakukan maksiat dan kmgkaran amatlah mudah sbb ianya sesuai dgn selera dan hawa nafsu dan didorong pula oleh syaitan yg suka melihat MANUSIA menemui kehancuran. JUSTERU itu, MEMERANGI HAWA NAFSU dan SYAITAN amat perlu untuk mjayakan diri MELAKUKAN ibadah kepada ALLAH s.w.t.

        4. 'Jika engkau tpedaya dgn tempat yg indah, tiada tmpat yg tbaik, slain SYURGA. Namun, Nabi Adam a.s tsingkir darinya. Jika engkau tpedaya dgn banyak ibadah, sesungguhnya IBLIS, sudah lama ia beribadah namun tidak dpt myelamatkannya. Jgn engkau tpedaya dgn mlihat org soleh, Tiada seorg pun yg lebih tinggi DARJATnya disisi ALLAH s.w.t selain rasulullah s.a.w'

        5. Selaku seorang hamba, kita perlu sentiasa takut pada KEMURKAAN ALLAH s.w.t dan kepada SEKSAANNYA yang MAHA DASYAT. Kalau kita melakukan dosa, BERTAUBATLAH. ITU lebih baik drp orang yg tidak bbuat doasa, tetapi sombong dengan ALLAH s.w.t.

         6. Sentiasalah merasakan diri sbg hamba ALLAh s.w.t di mana shj kita berada dan bukan dgn semudah-mudahnya memandang rendah kpd orang lain. Tiada keupayaan untuk berbuat sesuatu melainkan dgn izin ALLAH s.w.t. Kita disuruh bmujahaddah untuk berbuat baik. ALLAH s.w.t memandang tinggi seorg yg bmujahaddah dan mlakukan sesuatu yg berat bgnya berbanding dgn seseorg yg sudah sdia mudah untuk melakukan sesuatu tanpa halangan dan mujahaddah.

          7. Hendaklah kita sedari, dgn bbuat kebaikan, ia dpt mhindar diri kita dr kebinasaan. ALLAH s.w.t tidak akan msia-siakan pbuatan kita itu.

           8. Setiap amal pbuatan sama ada baik atau buruk yg pnah kt lakukan pasti akan diperlihatkan diakhirat KELAK.  Sekiranya amal kbajikan yg dilakukan, sungguh BERUNTUNGLAH kita.   Seandainya amal kejahatan dan kburukan yg dilakukan amatlah malang diri kita ini. AKAN LURUHLAH SEGALA DAGING SEHINGGA TINGGAL TULANG LANTARAN MALU DOSA KITA ITU DIKETAHUI OLEH SELURUH MANUSIA DI PADANG MAHSYAR KELAK.


Kita menjadi manusia yang banyak beristighfar, tinggalkan pbuatn keji dan berusaha mjadi HAMBA ALLAH s.w.t yg TAAT. insyaALLAH amiiiin.